Niedziela, 16 grudnia 2018. Imieniny Albiny, Sebastiana, Zdzisławy

Nasze porady: Nordic Walking w kilku prostych krokach

2013-04-01 10:00:54 (ost. akt: 2013-04-02 09:55:06)

Autor zdjęcia: Robert Majkowski

Podziel się:

Coraz więcej widzi się w mieście osób chodzących z tzw. kijkami. Ja też postanowiłam spróbować. Zaopatrzyłam się już w kijki z wymiennymi końcówkami. Mam jednak kilka pytań: Jestem osobą o wzroście 162 cm - jaka wysokość kijków będzie dla mnie dobra? - pyta nasz Czytelnik.

Do jakiego podłoża stosować jakie końcówki i jak z kijkami chodzić tzw. czy w tym samym czasie idzie ta sama ręka i noga czy na przemian lewa noga – prawa ręka. W jak szybkim tempie powinnam się poruszać?

Radzi Witold Pochopień, instruktor Nordic Walking
Odpowiednią dla nas długość kijka można obliczyć w prosty sposób. Trzeba pomnożyć wzrost przez współczynnik 0,68. Wynik poda nam długość kijków. W przypadku Czytelniczki takie równanie wyglądałoby następująco: 162 x 0,68 = 110. Powinna więc mieć kijki o długości około 110 cm. Ewentualnie przy obliczaniu wysokości można uwzględnić wysokość w obuwiu, w którym się będzie ćwiczyć.

Na podłoże miękkie nie trzeba stosować żadnych końcówek do kijka. W przypadku nawierzchni twardych typu asfalt, kostka brukowa dobrze jest założyć na kijki tzw. gumowe buciki, które są w komplecie z kijkami. Zapobiegają poślizgowi kijka i redukują hałas. Buciki się po jakimś czasie zużywają, ale można je dokupić. Z kijkami Nordic Walking staramy się chodzić naturalnie, ruchy wykonujemy naprzemiennie, czyli na przykład lewa noga i prawa ręka do przodu, a później na odwrót. Sylwetka nasza powinna być lekko pochylona w przód z plecami wyprostowanymi i wzrokiem skierowanym do przodu.

Z kijkami można chodzić trzymając je w zgiętej ręce bądź prowadząc kijek wyprostowaną ręką. Osobiście polecam tą drugą metodę, ponieważ jest bardziej efektywna, pozwala na bardziej dynamiczny chód. Tempo chodu zależy od kondycji, zdrowia i celu, który chce uzyskać chodzący.



Tak powinna wyglądać nasza sylwetka podczas chodzenia z kijkami Nordic Walking. Zanim weźmiemy do ręki kijki, warto popróbować chodzenia „na sucho”


Proste ćwiczenie, aby przyzwyczaić się do trzymania kijka wyprostowaną ręką podczas chodzenia. Trzymamy kijek poziomo, w równowadze, tak aby nam nie spadł.


Już z kijkami w rękach. Ważne, aby wyczuć odpowiedni moment na odepchnięcie się kijkiem od podłoża
rm

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB