środa, 22 sierpnia 2018. Imieniny Cezarego, Marii, Zygfryda

Ostrołęka: Klient czuje się oszukany, sklep ma zająć się sprawą

2015-06-20 07:28:39 (ost. akt: 2015-06-20 00:36:30)
Klient miał prawo domagać się zwrotu różnicy kwoty naliczonej przy kasie od tej, która podana została na stoisku.

Klient miał prawo domagać się zwrotu różnicy kwoty naliczonej przy kasie od tej, która podana została na stoisku.

Autor zdjęcia: Archiwum KO

Podziel się:

Nasz Czytelnik 3 czerwca podczas zakupów w Sklepie Stokrotka przy ul. Inwalidów Wojennych w Ostrołęce został wprowadzony w błąd. Przyznaje, że z taką sytuacją spotyka się nie po raz pierwszy.

Mężczyzna chciał kupić masło, które - jak głosił widoczny napis "promocja" - miało być w cenie 9 zł za 3 sztuki. Przy kasie okazało się, że na paragonie za wspomniane 3 kostki masła policzono ponad 11 zł. - Sprzedawczyni w nieprzyjemny sposób zareagowała na to, że zwróciłem jej uwagę na tę pomyłkę. Powiedziała tylko, że widocznie zapomniano zmienić ceny na stoisku i stwierdziła, że nie sprzeda masła taniej – wspomina klient, który rozżalony tym, że po raz kolejny wprowadzono go w błąd w ten sam sposób i w tym samym sklepie, ostatecznie zrezygnował z zakupu.

- Uwagi zostały niezwłocznie przekazane do osób decyzyjnych, celem przeanalizowania opisanej sytuacji oraz skorygowania nieprawidłowości – zaznaczyła po naszej interwencji Urszula Herecka, Koordynator Biura Zarządu Stokrotka Sp. z o.o.

Mamy prawo kupić
towar za niższą cenę


Sprawę rozstrzyga ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z dnia 10 lipca 2014 r.). - Zgodnie z art. 4 tej ustawy: "W miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru (usługi) w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. W przypadku obniżki ceny uwidacznia się także informację o przyczynie wprowadzenia obniżki". Natomiast, zgodnie z art. 5: "W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego
najkorzystniejszej". Powyższe przepisy są bardzo jasne – komentuje Andrzej Bednarczyk, Miejski Rzecznik Konsumentów, przypominając, że podobne przypadki należy zgłaszać do Inspekcji Handlowej, mieszczącej się na ul. Gorbatowa 15 w Ostrołęce.

Sklep przeprasza
klienta za pomyłkę


- Każdy Kupujący, który stwierdzi, że istnieje rozbieżność pomiędzy kwotą na paragonie a ceną, która widniała na półce, ma prawo domagać się zwrotu różnicy, po zgłoszeniu tego faktu kierownikowi sklepu. Rezygnacja Klienta z dokonania zakupu uniemożliwiła naszym pracownikom zastosowanie tego rozwiązania - tłumaczy Urszula Herecka. - Jest nam niezmiernie przykro z powodu opisanego zdarzenia. Zapewniamy, że nie było to działanie w żaden sposób zamierzone. Informujemy jednocześnie, że każdy Klient może przekazać swoje uwagi odnośnie funkcjonowania naszych sklepów pod numerem telefonu: 502 004 112, pisząc na adres bok@stokrotka.pl lub wypełniając formularz na stronie www.stokrotka.pl.
(mp)
Podziel się informacją: 



Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. 

Swoją stronę założysz TUTAJ ".

 Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć kliknij 
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Martyna Pliszka

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB