Firmy starają się podążać z duchem czasu. Wychodzą do klientów na wszystkie możliwe sposoby. Gromadzą ich na profilach w mediach społecznościowych, tworzą też blogi firmowe. I przy tym ostatnim warto się na chwilę zatrzymać. Blogi te stają się powoli standardem, żeby nie powiedzieć, obowiązkiem.

Po co nam w ogóle blog firmowy?

Należy pamiętać, że blog seo zwany też firmowym to same korzyści dla firmy. Musi to być jednak dobrze prowadzona strona z regularnie zamieszczanymi i w dodatku merytorycznymi artykułami, wpisami. Taki blog na pewno będzie skutecznie pozycjonowany i w ten właśnie sposób wpłynie na lepszą pozycję strony firmowej. Poza tym będzie zwracał uwagę wyszukiwarek na frazy kluczowe. To świetny sposób na tworzenie „długiego ogona”. Co najważniejsze, to właśnie blog daje możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem. W ten właśnie sposób można zainteresować klienta swoją firmą, a także jej ofertą. Profesjonalny blog firmowy pomaga powiększyć grono odbiorców, a co za tym idzie, potencjalnych klientów. Rozwijając tę stronę, można łatwo przyciągnąć uwagę odbiorców. Należy więc zrobić wszystko, co tylko się da, aby tak właśnie się stało, aby ten blog był do czegoś potrzebny, by przynosił firmie zyski.

Jak prowadzić bloga i czego unikać?

Jak już wspomnieliśmy powyżej, artykuły na bloga trzeba dodawać regularnie. Muszą być wartościowe dla czytelnika, bogate w słowa kluczowe, a te odpowiednio podlinkowane. Poza tym pisząc na swojego firmowego bloga, warto być zawsze na czasie, pisać o nowych trendach. Tu nie chodzi o to, by podążać drogą konkurencji i pisać tak, jak firmy z tej samej branży, ale bardziej o to, aby się czymś wyróżnić. Wybierając temat publikacji, należy zwrócić uwagę na to, co w danej branży jest faktycznie ważne. Pisanie dla zapełnienia strony nie ma najmniejszego sensu. Blog ma przyciągać uwagę jak największej liczby czytelników i tym samym potencjalnych klientów.

Jeśli chodzi o błędy popełniane przez osoby decydujące się na prowadzenie bloga firmowego, jest ich całkiem sporo. Jednym z nich jest rezygnacja ze wsparcia copywriterów. Czasem przedsiębiorcy upierają się przy tym, że to oni mają największą wiedzę i samodzielnie zajmą się tym blogiem. Najgorsze jest natomiast to, że wiecznie brakuje im czasu na publikację nowych treści. Wówczas istnienie tego bloga nie ma żadnego sensu. Niektórzy też próbują przekazać swoją wiedzę, ale nie potrafią ubrać jej w odpowiednie słowa. Przez to artykuły czyta się źle i niezbyt atrakcyjnie one wyglądają. Niekiedy po prostu nie mają pojęcia o tym, jakie frazy kluczowe zawrzeć w treści. Przez to teksty są merytoryczne, ale nieskuteczne w zakresie pozycjonowania. Kolejnym błędem jest też tłumaczenie zagranicznych blogów. Zalicza się tu również używanie bardzo fachowego języka. Zwykły czytelnik może go nie zrozumieć.

Wszystko wskazuje na to, że czasem jednak lepiej skorzystać z pomocy kogoś, kto będzie regularnie przygotowywał dobrej jakości teksty. Publikacja artykułów ma przecież czemuś służyć, a nie zabijać wolny czas.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl