Masowe SMS-y to świetny sposób na szybką i profesjonalną obsługę klienta w każdej firmie. Jak można je wykorzystać w swoim przedsiębiorstwie i dlaczego warto zdecydować się na tę usługę?

Masowe SMS-y – sposób na większą wydajność działu obsługi klienta

Masowe SMS-y to ciekawe rozwiązanie dla firm, pozwalające znacznie zwiększyć poziom jakości obsługi klienta, pozytywnie wpływając przy tym również na jej wydajność. Obecnie dostępne są bardzo wygodne w użyciu bramki SMS, z których pomocą można łatwo i szybko wysyłać krótkie wiadomości tekstowe do kontaktów zapisanych w firmowej bazie. Co warto wiedzieć o tej opcji?

Powiadomienia SMS znacznie usprawniają działanie obsługi klienta w firmie. Z ich pomocą można bowiem przesłać wielu odbiorcom równocześnie ważne informacje, dotyczące firmy czy realizowanych usług. Jest to wyjątkowo elastyczne rozwiązanie, które można z łatwością dopasować do potrzeb swojego przedsiębiorstwa. Co więcej, pozwala na wysyłanie pojedynczych lub masowych SMS-ów z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do Internetu, co ogranicza koszty kontaktu z klientem.

Wprowadzenie systemu masowych SMS-ów do swojej firmy nie jest trudne, szczególnie, że SMS Gateway jest opcją bardzo prostą w obsłudze, sprawdzającą się zarówno w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach.

Powiadomienia SMS – budowanie pozytywnych relacji z klientem

Masowe SMS-y to sposób na zadbanie o relacje firmy z jej klientami. Z ich pomocą może ona bowiem zatroszczyć się o swoich odbiorców, szybko przekazując im wiele przydatnych informacji. Klienci zazwyczaj pozytywnie reagują na taką formę kontaktu, szczególnie, że nie wymaga ona od nich żadnego działania oraz nie zajmuje im wiele czasu. Pod tym względem wiadomości SMS są skuteczniejsze, niż rozmowy telefoniczne – wielu odbiorców unika połączeń od nieznanych numerów, tymczasem krótkie wiadomości tekstowe są traktowane o wiele swobodniej i są zazwyczaj mile widziane. Klienci doceniają je ze względu na krótką formę, a także fakt, że w razie potrzeby mogą zawsze ponownie odczytać wiadomość, sięgając po potrzebne im w danym momencie informacje.

Dzięki przesyłanym przez powiadomienia SMS wiadomościom klienci zazwyczaj mają też bardziej profesjonalny obraz danej firmy, co sprawia, że chętniej korzystają z jej usług i polecają je swoim znajomym.

Co można zawrzeć w masowych wiadomościach SMS?

Z pomocą masowych SMS-ów można przekazywać swoim klientom wiele ważnych informacji, które wpłyną na ich komfort, poinformują ich o zmianach lub mogą zachęcić ich do skorzystania z oferty firmy. Można zawrzeć w nich dowolną wiadomość, która może zostać przekazana w krótkiej formie. Firmy najczęściej wykorzystują powiadomienia SMS do:

– informowania o promocji,

– przesyłania kodów rabatowych,

– potwierdzenia rezerwacji wizyty,

– informowania o statusie zamówienia,

– przesyłania kodów niezbędnych do odbioru przesyłki czy realizacji płatności,

– informowania o zmianie godzin otwarcia,

– podsumowania wcześniejszej rozmowy telefonicznej,

– przekazywania wiadomości specjalnych, np. powitalnych czy urodzinowych,

– informowania o pojawieniu się faktury na koncie klienta.

Rozwiązań jest wiele – wszystko zależy od potrzeb firmy i jej polityki obsługi klienta. Dzięki temu usługa „masowe SMS-y” sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od branży.

Kto może skorzystać z powiadomień SMS?

Masowe SMS-y to usługa, która może być wprowadzona w każdej firmie. Sprawdza się w dużych korporacjach, obsługujących setki klientów dziennie, jak i małych biznesach. Przyspiesza obsługę klienta i pozwala na budowanie pozytywnych relacji z  odbiorcami, co jest ważne w każdej branży.

Najczęściej z bramki SMS korzystają firmy usługowe, sklepy internetowe, call i contact center, a także banki, szpitale i inne instytucje. Warto zdecydować się na to rozwiązanie – łatwo dopasować je do swoich potrzeb i wprowadzić je w swojej firmie, a przy tym jest bardzo skuteczne i w znaczący sposób wpływa na odbiór marki przez klientów.