Słuchawki obecnie to gadżet, który używany jest przed wszystkich – młodych i starszych. Używamy ich w domu, w trakcie jazdy czy w pracy. Już nie tylko słuchawki pc czy z kablem, ale także bezprzewodowe podbijają od dawna rynek. Oczywiście, słuchawki do domu i słuchawki do pracy w biurze różnią się od siebie możliwościami, cenami, wykonaniem i przeznaczeniem. W biurach i firmach dominować będą, wbrew pozorom, słuchawki bezprzewodowe i słuchawki nagłowne. Jednak nie będą to raczej słuchawki wysokiej jakości. Bardzo często będą to także słuchawki do telefonu stacjonarnego, które umożliwiają odbieranie połączeń przychodzących na telefon stacjonarny bez konieczności podnoszenia słuchawki.

Słuchawki bezprzewodowe do biura

Słuchawki do biura najczęściej kojarzą się z branżą call centre, czyli pracą polegającą na dzwonieniu do klientów z bazy oraz potencjalnych nowych usługobiorców w celu przedłużenia lub sprzedaży im oferty firmy. Są to przede wszystkim firm z branży telekomunikacyjnej, czyli takie, które oferują abonamenty na telewizję, Internet czy telefon. W biurach call centre najczęściej pojawiają się słuchawki na usb – bezprzewodowe słuchawki, które łączą się z jednostką komputera przez połączenie bluetooth. Słuchawki usb w takich miejscach są dobrym wyborem, ponieważ pozwalają na swobodne ruchy i przemieszczanie się użytkownikom z powodu braku kabla.

Mikrofon przy słuchawkach

Słuchawki do pracy w biurze call centre muszą być wyposażone w mikrofon, czyli występuje on w połączeniu z nagłownymi słuchawkami. Dzięki temu mikrofon znajduje się blisko twarzy i umożliwia płynną rozmowę w naturalnej pozycji, bez konieczności pochylania się do mikrofonu, jak to ma miejsce w przypadku mikrofonu stojącego. Słuchawki z mikrofonem usb to wygodna i komfortowa opcja.

Stosunek jakość i cena

Słuchawki z mikrofonem mogą mieć oczywiście różną jakość i wykonanie w zależności od użytych materiałów, technologii oraz producenta. Firmy mogą postawić na dobrą jakość w atrakcyjnej cenie lub wyższej, ewentualnie korzystać z promocji i pokusić się na średnią jakość w niższej cenie. Warto pamiętać, że wiele firm otrzymuje na duże zamówienia od producentów zniżki oraz możliwość kupowania po cenach hurtowych. Wiele zależy od finansowych możliwości konkretnej firmy czy placówki. W przypadku wyboru dużej ilości i niskiej jakości należy liczyć się z możliwością częstszego psucia się sprzętu i problemów, co jednocześnie łączyć się będzie z koniecznością napraw i wymiany. To dodatkowe koszty dla firmy, więc często też straty. Z kolei słuchawki z mikrofonem w wyższej cenie i lepszej jakości to często odpowiednia gwarancja, dłuższe działanie, ale także większy koszt początkowy. Oczywiście, wyższa cena wcale nie jest jednoznaczna z lepszą jakością, o czym należy pamiętać, by uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. Sprzęt trzeba wpierw sprawdzić i wybierać świadomie, a nie tylko sugerując się ceną, promocją czy poleceniem.